salam aleikum! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu salam aleikum! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

salam aleikum!

Blijf op de hoogte en volg Yara

14 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Oei ik word steeds langzamer met het schrijven van verslagen zie ik… Het is alweer bijna een maand geleden, ik zal proberen weer wat vaker eraan te denken! Maar ik leef nog en alles gaat goed  alweer een Islamitische feestdag morgen dus een lang weekend voor de boeg!

Ondertussen is het Formule 1 weekend alweer achter de boeg en dat was leuker dan gedacht! Ik zou eigenlijk in het restaurant moeten werken maar daar bleken ze me helemaal niet nodig te hebben dus na 2 dagen daar wat rond lummelen had ik besloten dat ik maar beter wat plezier kon gaan beleven aan de formule 1. Met dank aan de connecties van het personeel kon ik naar de concerten van Nickelback en Eminem. Voor Kylie Minogue was ik helaas te laat maar je kunt niet alles hebben… En inderdaad zijn die 2 acts niet iets waar ik geld voor zou betalen maar ag, het was gratis en uiteindelijk was het nog leuk ook! En ik zat weer eens even niet op kantoor of op mijn kamer dus dat was ook weer eens welkom.

Het weekend voor de formule 1 hebben we nog met wat stagiaires genoten van een heerlijke high tea in een chique hotel en ik kon het natuurlijk niet nalaten om een rondleiding te vragen, die we vervolgens ook gewoon kregen. Altijd leuk om wat andere hotels van binnen te zien en ik hoop dat ik er nog veel te zien krijg!

Vorige week hadden we een netwerkborrel voor alle (oud)studenten van de Hoge Hotelschool Maastricht die in de Verenigde Arabische Emiraten wonen en werken en dit was superleuk! Leuke nieuwe mensen ontmoet en ook nog wat stagiaires die ik nog niet had ontmoet. Nieuwe contacten zijn nooit weg dus het was onze miserabele reis naar Dubai meer dan waard! Wat betreft die reis: denk aan achteruit over de snelweg met de taxi, een hotel dat onvindbaar was en veel te laat op de borrel aankomen….De dag erna nog lekker op een terrasje genoten van een hapje en een drankje en een souk bekeken om vervolgens maar weer terug naar Abu Dhabi te keren. De dag erna rustig aan gedaan en wat gewinkeld en naar de bioscoop geweest. Vandaag heb ik eindelijk mijn goede doel project afgerond en ik kan niet uitdrukken hoe blij ik hiermee ben. Ik kon geen doos meer zien en was er na 5 weken wel echt klaar mee. Nu nog even een weekje knallen op marketing en dan krijg ik al bezoek! Daarna zal ik nog maar voor een heel klein gedeelte op marketing werkzaam zijn en me vooral richten op sales. Ik ben al een beetje begonnen op sales omdat de coordinator op vakantie is. Aangezien ik nog niet zoveel kan is het vooral administratief maar het is tenminste eens iets anders en iets nieuws. In december zal ik ook een paar dagen naar de front office gaan en hier kijk ik erg naar uit.

Komende week komt er nog een meisje van mijn lichting van KoKo een paar daagjes logeren. Zij komt terug van een stage uit de Filippijnen en wilde een meerdaagse tussenstop maken hier. Aangezien loges gewoon welkom zijn zolang ze vrouwelijk zijn is dat natuurlijk geen probleem. Ik moet gewoon werken en zij heeft al allerlei dingen voor zichzelf geboekt maar een keer gezellig eten is natuurlijk geen straf 

En dan komen vrijdag eindelijk de langverwachte bezoekers! Ik heb bijna de hele 2 weken vrij en ik ga dan ook heerlijk als een toerist genieten van Dubai en Abu Dhabi en even tot rust komen voordat de tweede helft van mijn stage begint. Er staan al allemaal leuke dingen op het programma dus het komt vast helemaal goed!
Een update zal dus wel even op zich laten wachten maar je weet, geen nieuws is goed nieuws!

Tot snel!

Ps. Mijn brievenbus blijft angstvallig leeg….adres is terug te vinden in een van de vorige verslagen *hint*

  • 15 November 2012 - 08:28

    Ien:

    dat je het naar je zin hebt is duidelijk. gelukkig maar.je maakt daar meer mee dan in 5 jaar hier. heerlijk.
    wij zijn deze week naar Lord of the dance geweest, ook mooi om een keer te zien, wat een discipline.
    heel veel plezier met pap senna en de anderen, maar dat gaat zeker lukken. groetjes en tot over een maand of vier.

  • 15 November 2012 - 23:39

    Mam:

    Wat geniet jij van je stage. Blijf dit vooral doen. Vooral van je welverdiende vakantie en je visite. Wat zal Senna blij zijn als ze jou weer ziet, haar grote zus. Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Veel plezier.xx




  • 18 November 2012 - 21:49

    ANITA:

    hOI yARA, JIJ DENKT TENMINSTE NOG AAN JE VERSLAG. Wij vergeten zelfs een kaartje te sturen,maar je weet ik denk zelfs niet aan kaartjes met verjaardagen e.d. Maar ik zal mijn best doen en voor de kerst natuurlijk je kaart met muziek. Ik hoop dat het heel gezellig wordt met pap,wendy, Senna en de rest.
    Heel veel plezier en geniet van je vakantie, heb je ook verdient na al je harde werk.Gr van ons allevier

  • 18 November 2012 - 22:34

    Dees Hermse:

    Heee Yara. We hebben net ge-hightead voor iens verjaardag. Was weer gezellig. Jammer dat je er niet bij was, maar ik denk, dat je op dit moment nog leukere dingen aan je hoofd hebt. Heerlijk zo een stage. Dat neemt je niemand meer af zo een ervaring. Geniet er van. Zou graag weekendje Abu of Dubai doen met je tantes, maar helaas... Misschien je volgende buitenlandse bestemming...wie weet...
    Liefs Dees

  • 20 November 2012 - 18:13

    Indy :

    Hey yara ik hoor dat je het Naar je zin hebt Daar in Dubai en je stage en ijndelijk dan je visite Paul Wendy en senna die zullen het vast wel leuk Vinden om Naar jouw te komen
    En we zullen met de kerst wel een kaartje stuuren Naar dubai heel veel plezier en geniet van je vakantsie Heel veel plezier nog met Paul Wendy en senna groetjes van ons alle vier uit gulpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 33716

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: