Oman, afscheid en verandering van stage - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu Oman, afscheid en verandering van stage - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

Oman, afscheid en verandering van stage

Blijf op de hoogte en volg Yara

10 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Alweer veel te lang geleden maar wees gerust, ik leef nog!
Het is erg druk geweest de laatste weken dus ik had weinig tijd om jullie op de hoogte te houden maar hier is dan toch het langverwachte verhaal.

Ik heb veel gewerkt omdat er veel mensen op vakantie waren en ik ook nog daarnaast reserveringen ging uithelpen omdat ik zo aardig ben ;) Daarnaast moest het hele hotel werken op een tennis kampioenschap maar dat werd dan weer leuk betaald (3 euro per uur in plaats van per dag tikt goed aan hier) dus ik heb braaf mijn hele weekend ervoor opgeofferd. Gelukkig was het vlak daarna oud en nieuw en had ik 1 januari een dagje vrij. Oudjaarsdag gewoon gewerkt, daarna sushi besteld en ik lag om 12u in bed. De rest was in Dubai maar dat bedrag kon en wilde ik niet betalen dus ik heb heerlijk lang geslapen en ben de dag erna wat gaan rondneuzen in de mall en naar de film geweest. Overigens was die film (The Impossible) een echte aanrader!

Daarna afgelopen weekend met Sacha naar Oman gegaan. Na een korte vlucht van 40 minuten waarin de stewardessen als gekken rondrenden om ons nog van drinken en een warme snack te voorzien (waanzin) stonden we dan toch op Omani bodem. Na een prima nachtje in onze lekkere bedden gingen we Oman verkennen. We waren te laat opgestaan voor de moskee dus we hebben we gewoon een taxi genomen naar het oude gedeelte om daar vanalles te bekijken. We zagen een mooi gebouw en het zag er belangrijk uit maar we wisten niet wat het was. Op de terugweg kwamen we erachter dat we het paleis van de Sultan gezien hadden haha. De taxichauffeurs in Oman zijn overigens erg aardig allemaal! Ze wachten rustig een paar uur op je zonder het in rekening te brengen en betalen hoeft pas aan t eind van de dag. Makkelijk op te lichten dus maar dat hebben wij uiteraard niet gedaan! Daarna zijn we nog in een Souk gaan rondkijken en wat gaan drinken om vervolgens naar het duikcentrum te gaan. Helaas hadden die geen plek meer voor ons dus hebben we maar een excursie geboekt op het water. Die avond wilden we niet meer veel doen en hebben we nog wat op het dakterras van de zon genoten. ‘s Avonds lekker gegeten in het hotel en op tijd naar bed gegaan.

De dag erna op tijd op voor onze excursie die absoluut de moeite waard was! Lekker met een bootje scheuren over de zee, wilde dolfijnen spotten en daarna heeft Sacha nog gesnorkeld (mij niet gezien). Daarna wilden we nog met een watertaxi naar een vissersplaatsje maar helaas wilde die niet alleen voor ons 2en nog terugkom uit dat plaatsje dus dat hebben we maar niet gedaan. Lekker geluncht en toen naar een winkelcentrum geweest waarvan we dachten dat er wat te doen was maar helaas…alleen oude en lokale troep dus toch maar naar het nieuwe winkelcentrum gegaan naast het hotel. Dat beloofde de grootste mall van Oman te zijn maar was in werkelijkheid erg klein met weinig bekende merken. Lekker goedkoop bij Mc Donalds gegeten en weer op tijd naar bed want die Moskee moest er toch een keer van komen!

De volgende ochtend vol frisse moed naar de moskee die heel mooi zou zijn. Alleen toen we aankwamen mochten we niet naar binnen omdat we ons hoofd niet konden bedekken (in Abu Dhabi krijg je gewoon een hoofddoek). Gelukkig was er een taxichauffeur die wel een handeltje zag hierin en van hem konden we sjaals huren. Het was inderdaad een mooie moskee en de moeite van een rondje bezichtiging waard. Hier waren er meer plekken die je kon bekijken, in tegenstelling tot Abu Dhabi waar je maar 1 zaal in mag. Daarna naar een ‘echte’ mall geweest waar ze gelukkig wel Mango, H&M en Zara kenden. Maar die winkels zitten ook hier dus waren snel uitgekeken. Toch maar weer in de zon gaan liggen om nog wat kleur te krijgen (als je altijd werkt als de zon schijnt wordt je kleur net zo bleek als in Nederland). ‘s avonds laat weer terug naar huis met ‘slechts’ een uur vertraging.

Helaas was voor Sacha de stage al afgelopen en heb ik daar dinsdagavond al met veel tegenzin afscheid van moeten nemen. Als afscheid nog lekker gaan eten maar toen was het toch echt voorbij 
Ondertussen heb ik met bloed, zweet en tranen mijn stageverslag af weten te krijgen en hoop ik dat niet al te veel hoef te veranderen. Dan nog een klein verslag over mijn persoonlijke ontwikkeling en dan ben ik dan toch echt officieel afgestudeerd en mag ik me Bachelor of Business Administration noemen! Maar op deze heuglijke dag van het inleveren kwam er nog meer goed nieuws. Ik was samen met mijn baas tot de conclusie gekomen dat ik niet meer veel zou kunnen leren op mijn afdeling en dat het voor mijn eigen ontwikkeling waarschijnlijk beter zou zijn om naar een andere afdeling te gaan. Bij reserveringen was het me goed bevallen en toen ik ging vragen of ik daar heen kon waren ze als een kind zo blij. Ze zijn erg druk en er zijn nog steeds mensen op vakantie. Ook mag ik me gaan verdiepen in revenue (hoe de omzet maximaal kan worden door middel van spelen met de kamerprijzen) en dat klinkt erg interessant. Ik hoop dat mijn laatste 1,5 maand dan ook leuk en leerzaam zijn!

Ik heb mijn ticket voor de terugweg nog niet geboekt maar ditz al eind februari zijn aangezien ik 1 maart terug wil zijn voor mijn diploma uitreiking. Ik hoop in de tussentijd nog een leuke baan ergens op de wereld te vinden zodat er in ieder geval een plan ligt als ik thuiskom.

Maar dit verhaal was alweer veel te lang dus ik ga jullie weer alleen laten met jullie werk danwel vrije ochtend/middag/avond!
Ma Salama habibi’s!

  • 10 Januari 2013 - 08:45

    Ien:

    Oman was de moeite zo te lezen, althans voor een paar daagjes. eb je in dien landen niet altijd een sjaal standby in je tas. lijkt me daar wel handig. Ik hoop inderdaad dat je nog wat gaat opsteken van die nieuwe stageplek, maar zo te lezen gaat dat wel goed komen. Heb je een getuigschrift waar je u tegen zegt van die manager meneer? Kan natuurlijk nooit kwaad. Succes met jobhunting en nog veel zonnige uurtjes daar.

  • 10 Januari 2013 - 21:02

    Dees:

    Hee, Yara,

    Het klinkt allemaal even avontuurlijk. Vooral die wilde dolfijnen. Daar zou ik wel iets voor over hebben. Is het wel een beetje veilig zo, daar in oman bv. Ik Zou het toch een beetje eng vinden om maar van taxi naar taxi te hoppen. Ik stel me daar op de een of andere manier toch bij voor, dat daar dan zo een vent achter het stuur zit, die de taal niet spreekt en jullie eens goed wil belazeren...
    Maar al met al heb je nu toch maar weer een super ervaring erbij. Ik hoop echt voor je, dat je snel een leuke baan vindt. Nog even, en dan ben je weer terug in dit lekkere landje. Koop je alvast maar een paar dikke truien... Brrrr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 33709

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: