werken, Curacao, werken, vrij (deel 1) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu werken, Curacao, werken, vrij (deel 1) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

werken, Curacao, werken, vrij (deel 1)

Door: yaraoparuba

Blijf op de hoogte en volg Yara

03 Oktober 2010 | Aruba, Oranjestad

Alweer een tijdje geleden maar nu toch maar weer eens een verslagje want er eindelijk weer iets dat interessant genoeg was om te vertellen.
Sinds mijn laatste verslag heb ik weer iedere dag gewerkt (behalve op donderdagen) maar afgelopen woensdag was het dan toch zo ver: Iris en ik gingen naar Curacao om met dolfijnen te zwemmen! ´s ochtends vroeg om 4.30 ging de wekker omdat we om 5.30 naar het vliegveld moesten. Uiteindelijk moesten we nog even wachten maar toen konden we dan toch inchecken en kon ons reisje beginnen!
We hadden nog een best groot vliegtuig op de heen weg waar maar 26 mensen in zaten. Tussen het opstijgen en landen zaten welgeteld 5 tot 7 minuten in de lucht dus na 25 minuten waren we al op Curacao. Daar aangekomen bleek het erg mooi weer te zijn (eindelijk na een lange tijd weer zon!) en werden we opgehaald door een taxi van het hotel. Toen we bij het hotel waren bleek onze kamer al klaar te zijn en mochten we nog even ontbijten. Heel leuk hotelletje met een prima kamer met binnen én buitendouche. Toen Mariska gebeld, een pilote op Curacao die ik nog ken van vroeger. Die heeft ons een beetje rondgeleid door Willemstad en daar hebben we ook gewinkeld. Daarna ergens superleuk en lekker geluncht en toen zijn Iris en ik nog verder gaan shoppen zonder Mariska want die moest nog ´even´ naar Venezuela vliegen. ´s Avonds ook weer superlekker gegeten en vroeg gaan slapen in een heerlijk bed nadat we een fantastische WARME douche hadden kunnen nemen, heerlij gevoel na al die koude/lauwe douches op Perle Dor. De ochtend erna weer vroeg op om het eigenlijke doel van onze reis te gaan verwezenlijken: met dolfijnen zwemmen!
Toen we er eenmaal waren werd ik toch wel een beetje zenuwachtig want het water was 6 meter diep en dolfijnen zijn toch best wel groot en ik hou niet van diep water en ook niet van vissen. Maar toen we eenmaal in het water lagen bleek dat het boven water blijven helemaal niet moeilijk was en de dolfijnen totaal niet eng. Het was een erg gave en onvergetelijke ervaring! We hebben met de 2 dolfijnen rondgezwommen en spelletjes met ze gedaan. Daarna nog wat fotos en de film gekocht zodat we het nooit meer zullen vergeten en het thuisfront ook wat kan zien. Toen nog wat door het sea aquarium gelopen en de dolfijnenshow gezien. Dan realiseer je pas echt hoe gaaf het was wat je net hebt gedaan!
Uiteindelijk nog wat bij het hotel rondgehangen en geluncht. Toen weer met de taxi terug naar het vliegveld waar er niemand bij de incheckbalies was, bij geen enkele incheckbalie! 5 minuten voor de uiterlijke inchecktijd was er nog steeds niemand en ondertussen waren we toch wel zenuwachtig. Toen kwam er eindelijk iemand aangelopen en konden we inchecken. 10 minuten voor vertrek konden we met 7(!) mensen boarden en moesten we lopend naar het vliegtuig. Mariska had ons al een beetje voorbereid maar de schok was vrij groot toen we een piepklein 15persoons vliegtuigje zagen. Gelukkig is alles goed verlopen en landen we na ongeveer een half uur weer op Aruba. Daar was het -as usual- niet al te best weer.