I´m in Miami bitch! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu I´m in Miami bitch! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

I´m in Miami bitch!

Door: yaraoparuba

Blijf op de hoogte en volg Yara

13 December 2010 | Verenigde Staten, Miami

Alweer een reisverslag! Ditmaal vanuit een Surinam Airways vliegtuig terug naar Aruba. Vrijdagochtend om 9u zijn we vertrokken naar het vliegtuig nadat ook eindelijk mijn toestemming voor naar de VS te reizen binnen was. Op het vliegveld werd duidelijk wat voor ellende het is om naar de VS te reizen. Eerst koffers afgeven bij Check-in, door de douane, koffers weer ophalen, door de Amerikaanse security waar je papiertjes moet invullen over je verblijf en waar ze vragen gaan stellen waar je werkt, waar je heen gaat en waarom, dan koffers weer afgeven en nogmaals door de douane. Wat n gedoe! Om 12u konden we dan toch gaan vliegen. 3 uurtjes later stonden we in Miami na een prima vlucht. Helaas was er geen tv in het vliegtuig maar gelukkig ging de tijd snel om omdat ze vaak langskwamen met drinken en zelfs met een keer eten.

Op Miami airport hele tijd moeten wachten op mijn koffer maar toen konden we dan toch eindelijk naar het hotel en de stad verkennen. Eerst zijn we met de bus naar het tri-rail station gegaan, de trein die langs de kust rijdt van Miami naar het noorden. Na een uur in de Tri-rail bleek tot onze blijdschap dat het hotel er bijna naast lag. Enige hindernis: een 8-baans drukke verkeersweg. Met gevaar voor eigen leven toch maar met koffers over gerend toen de stoplichten op rood stonden. Het hotel (Sheraton Suites Cypress Creek) was prima en omdat we voor Starwood werken konden we voor een heel zacht prijsje overnachten (fotos komen zsm op Facebook). ´s avonds nog naar een mall gegaan met een paar van de grootste warehouses van Amerika zoals Target en JC Penneys. Wat een grote winkels en wat een goedkope prijzen voor alles! De taxichauffeur die het hotel voor ons had gebeld bleek een enorm aardige Amerikaan te zijn die ons veel vertelde over de stad (we zaten in Fort Lauderdale, net buiten Miami) en over Miami. Ook gaf hij ons zijn kaartje zodat we hem weer konden bellen voor de terugweg. Wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben! Na wat geshopt te hebben zijn we wat gaan eten en naar de bioscoop gegaan waar we The Tourist hebben gezien, best een leuke film maar Angelina Jolie en Johnny Depp zijn natuurlijk altijd goed. Op de terugweg bood de taxichauffeur aan om ons wat van Fort Lauderdale te laten zien zonder dat we meer zouden betalen dan het op de heenweg had gekost. Nou graag! Dus nog een korte tour gehad lansg het nachtleven en wat belangrijke gebouwen. Daarna lekker gaan slapen want we hadden heeeeerlijke bedden!

De ochtend erna weer op tijd op, ontbijt en toen: shoppen!!! We gingen naar de grootste ´mall´ van Florida (Sawgrass Mills Mall), alleen Disney trekt jaarlijks meer bezoekers naar Florida! Deze mall was een outletmall dus alles was er supergoedkoop! Flink wat geshopt, ook alvast voor de winter in Nederland als we terugkomen. Na een hele dag shoppen deden onze voeten pijn en zijn we maar richting hotel gekeerd. Omdat de taxi ons op de heenweg een behoorlijk bedrag had gekost belosten we de bus terug te nemen naar de mall van gisteren en van daaruit een taxi te bestellen wat ons 25 dollar zou schelen. De bus deed er vervolgens wel 1,5 uur over maar kostte nog geen 2 dollar per persoon1 Van daaruit natuurlijk weer ´onze´ taxichauffeur gebeld die ons kwam ophalen. We vertelden hem dat we de volgende dag naar de Aventura mall wilden en ook nog wat van Miami zelf wilden zien en vroegen hem hoe we dat het beste konden doen. Toen kwam hij met een fantastisch aanbod: hij zou ons ´s ochtends komen ophalen bij het hotel, naar Aventura brengen, zichzelf vermaken tot we klaar waren met shoppen en ons dan een 3 uur durende rondrit geven door Miami en Miami beach. Dit alles voor een bedrag van 45 euro omgerekend met zn 2en. Nou hier hebben wij geen nee tegen gezegd!

De dag erna om 10u stond hij braaf bij het hotel op ons te wachten om ons naar Aventura te brengen. Hier zijn de winkels wat duurder omdat het geen outlets zijn (ook al verkopen ze nagenoeg hetzelfde). Ook zat hier de op 1 na grootste Victoria´s Secret van Amerika, een enorme winkel tov die in Aruba! Ook vandaag weer te veel geld achter gelaten daar net als gisteren. Ook hebben we daar ons kerstkado gekocht: nieuwe Blackberry´s! Nadat we uitgeshopt waren zijn we met de chauffeur naar Miami gereden, hij heeft ons een hoop grote hotels laten zien en de belangrijkste straten en gebieden. We kregen overal uitleg bij en gelegenheid om te fotograferen dus we hebben veel gezien! Toen hij vertelde dat in Miami de beste school van de VS op het gebied van hospitality zat, waren wij natuurlijk meteen geinteresseerd. Hij heeft ons een hoop verteld en we zagen ons zelf hier wel studeren. Voor ons een plezier te doen heeft hij ons over de campus van FIU (Florida International University) gereden en dat zag er allemaal heel aantrekkelijk uit. Wie weet studeer ik daar wel als ik klaar ben in Maastricht….
Daarna nog echt Amerikaans naar een BBQ restaurant geweest, erg lekker!

´s Avonds hadden we nog naar een bootparade willen gaan maar het begon keihard te regenen en we waren eigenlijk ook wel moe. Dus vroeg naar bed want de dag erna moesten we weer op tijd op om met de Tri-rail naar het vliegveld te gaan.

Vanochtend dus vroeg op en ergens anders een ontbijt gehaald (goedkoper en het ontbijtbuffer in het hotel stelde weinig voor). Daarna koffers ingepakt en uitgecheckt. Helaas hadden we toen de trein gemist maar de receptie verzekerde ons dat we nog steeds op tijd zouden zijn. Dus een uurtje gewacht en alsnog de trein genomen. We waren inderdaad ruim op tijd op het vliegveld. Toen we eindelijk tijd was om te boarden konden we maar niet instappen. Uiteindelijk zijn we een uur laten vertrokken dan gepland omdat een overwacht grote hoeveelheid bagage moest worden ingeladen. Onderweg veel turbulentie en op het moment dat ik dit schrijf vertellen ze ons dat dit de hele vlucht zal gaan duren.
Dit kan niks afdoen aan het feit dat we een fantastisch weekend hebben gehad waarin we veel geshopt, gezien en genoten hebben! Nu gaan we ons voorbereiden op een paar enorm drukke weken want kerst komt eraan en het hotel is helemaal volgeboekt. Nog zon 3,5 week gas geven en dan ben ik klaar met mijn stage en heb ik nog een kleine 3 weken om te genieten van Aruba en alles te zien wat ik nog wil zien.

Voor nu: Ayooo!

• 14 December 2010 - 06:38

Simone:

Heey Yara!!!!!
    Ten 1ste gecondoleerd met je oma en veel sterkte!!!

Wat een super gaaf reisverslag...ga je thuis komen met al deze extra bagage:P? haha! Lijkt me echt te gek gewoon. Ik ben echt ook erg benieuwd naar de foto's.

Nog even drie weken stage- lopen en daarna nog eens extra extra genieten! Heerlijk!!!

Tot snel!

xxx simone

• 14 December 2010 - 07:42

Ien:

Goh, wat heb je het toch zwaar daar!
    Nee joh super dat je zo geniet. Ik vraag me net als Simone af hoeveel je die extra bagage gaat kosten. Krijg je je koffers nog dicht (wat versleten zomergoed achterlaten op Aruba kan plaats maken in je koffers). Nog even buffelen en dan drie weken vakantie. Je hebt in ieder geval genoeg om naar uit te kijken. Veel plezier. Dieje

• 14 December 2010 - 08:40

Djinda:

nouja jij hebt de komende jaren niks meer te klagen! veel plezier nog, en stuur me ook een leuke blackberry op ;( haha xxxxx

• 14 December 2010 - 11:13

Nicole:

Hee Yara! Leuk verhaaltje, gaaf zeg Miami!! Maar hoezo nog maar 3,5 week werken:O?

xx

• 14 December 2010 - 17:37

Indy:

hoi yara en alles goed ik zag nu pas dat je een nieuw reisverslag had en hoe was het in miami was het leuk veel ge kocht zeeker he hier sneeuwd het weer enorm maar wel leker met sneeuw spelen haha we weete nog niet waar we gaan eeten dus en we krijgen veel kadotjes en ik heb iets leuks ge kregen met sinterklaas bij rob en annemie een box bal en jarmo had sloffen ge kregen van een dier en sloffen dan wel en adidas parfum en adidas douchel ik en jarmo en nog iets en ik ben naar de kerst markt ge weest toen papa met zijn verjaardag naar oosterijk was en toen zijn we naar de familie groot ge gaan met ien en mama en jarmo en ik zelf was wel leuk en binnenkort weer zitting in de timpaan de afsluiting van jarmo van zijn nar en de prins daar ben jij geloof ik niet bij jammer oog ja amuseer je he doei en vieren ze daar geen kerst in aruba doei doei miss you

• 14 December 2010 - 17:39

Indy :

gecondoleerd en veel sterkte

• 15 December 2010 - 07:44

Fam. Peters:

Beste Yara,

Leuk reisverslag. Dat is pas genieten.
    Nog gecondoleerd met het overlijden van je oma. Ik heb een paar dagen geleden een berichtje verzonden maar ik zie dat je dit bericht niet hebt ontvangen. Zeker op de verkeerde knop gedrukt of zo.

Nog veel plezier.

Groetjes.

• 31 December 2010 - 07:50

Simone:

Heey Yara,

Bedankt voor je kerstkaart.

xxx

• 18 Januari 2011 - 15:47

Indy :

hoi yara en alles goed met mij is ook alles goed ik ben aal carnaval aan het vieren niek lacroix is prins ge worden was echt leuk en volgende week zaterdag hebben we een zitting hier in gulpen en nu zaterdag hebben we ook een zitting en daar na naar niek ook nog feest vieren in de garage en hier is het echt vies weer en in mei gaan we op vakantsie naar ibiza en eerst naar oosterijk dus dat word leuk en in ibiza in het hotel zijn ook kakerlaken is echt vies nog effe he en dan kom je weer terug ijndelijk je zal ook wel weer blij zijn dat je terug kan hoe laat vlieg je ijgelijk hier is veel regen en nog eens regen oog ja hier is het koud enzo groetjes indy jarmo anita maarten alaaf