Time flies! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Yara

15 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo allemaal!
Ik dacht, laat ik maar weer eens een berichtje sturen om te laten weten dat alles nog goed gaat hier! Ondertussen heb ik de introductie voor nieuwe medewerkers achter de rug en nog een andere training waardoor ik nu alles weet over de hotels en hun filosofie en het overkoepelende bedrijf. Ook heb ik nu mijn Yes I Can! Speldje wat aangeeft hoe medewerkers zouden moeten reageren op verzoeken en vragen van de gasten (tot op zekere hoogte natuurlijk ). Ik mag nu op mijn stage ondertussen al wat meer doen en ik heb mijn eigen project gekregen. Ik moet de social media van de hotels gaan verbeteren door middel van onder andere filmpjes. Maar voordat ik daar aan begin moet ik eerst een concurrentie analyse maakt wat betekent dat ik de hele dag verplicht op Facebook en Twitter rondhang, mij hoor je niet klagen dus!

Helaas vind ik de andere marketing werkzaamheden echt totaal niet boeiend en uitdagend dus ik hoop dat hier nog verbetering in komt!
Ondertussen zijn nagenoeg alle stagiaires beland in Abu Dhabi dus de groep wordt steeds groter en gezelliger! Vorige week ben ik naar een mall geweest met Sabine maar aangezien ik die al 4x heb gezien en ik toch geen geld heb om te shoppen zijn we daarna naar een fantastisch hotel geweest waar we binnenkort een high tea hebben geboekt (lang leve Groupon!). Hier hebben we even rondgekeken en daarna zijn we naar een ander hotel geweest waar ook nog een stagiaire werkt. Helaas was die al naar huis dus hebben we maar een cocktailtje gedronken in de tijd dat we op haar moesten wachten. Daarna zijn we in mijn hotel gaan eten en wat gaan drinken en was het nog gezellig. De dag erna zijn we even naar een souk geweest en hebben we ontbeten met hamburgers en club sandwiches, omdat het kan! Daarna de hele dag lamlendig in een mall gehangen omdat we niet wisten wat we anders moesten doen met dit weer. ’s Avonds weer lekker uit eten geweest en daarna naar een ladies night in een hotel geweest. Helaas waren de gratis cocktails niet erg lekker maar ag, het was gratis! De rest heeft nog waterpijp gerookt, typisch Arabisch.

De dag erna begon helaas de werkweek alweer. Ik moet er nog steeds aan wennen dat de week hier op zondag begint maar dat zal na verloop van tijd vast wel wennen. Zondag en maandag had ik dus de eerder vernoemde trainingen en vanaf woensdag had ik pas serieus wat dingen te doen en heb ik online met de manager een seminar gevolgd over een interessant programma. Vanaf nu kan ik ook online wat lessen volgen over hoe de front office werkt dus in uurtjes dat ik niks te doen heb kan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden.

Gister ben ik met Lynn en Megan gaan lunchen in het hotel van Megan en dit was werkelijk fantastisch! Veeeel te veel gegeten maar het was ook allemaal zo lekker! Sushi, Italiaans, kaas, sla, toetjes, alles was er. Daarna hadden we nog toegang tot het zwembad dus we hebben nog even heerlijk rond gedobberd en lekker gelegen op een bedje. Daarna ben ik nog uit eten geweest met wat stagiaires en vandaag gaan we lekker op het strand liggen.

Verder nog meer goed nieuws, papa, Wendy en Senna komen eind november 2 weken op bezoek! Ze kome niet alleen dus het wordt nog gezellig druk in mijn hotel. En gelukkig heb ik een erg aardige baas en kan ik behoorlijk wat vrij krijgen zodat ik ook lekker naar Dubai kan en ze wat van Abu Dhabi kan laten zien.
Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat en ik ben altijd beschikbaar voor een Skype gesprekje! Xx

  • 16 September 2012 - 13:34

    Carla:

    Hoi Yara,

    Je moet wel niet zoveel over eten praten. Wij zitten hier met een droge boterham en een plakje worst of kaas.(grapje natuurlijk) Ik hoop dat je ervan geniet en zoveel mogelijk kunt zien. Natuurlijk hoop ik ook dat je veel leert en een leuke stage hebt.

    Gr. tot gauw Carla

  • 17 September 2012 - 09:17

    Ien:

    He Yara,
    Carla heeft gelijk. Het lijkt wel of je voornamelijk bezig bent (heerlijk) eten en winkelen. Is natuurlijk ook geweldig tijdverdrijf. Ben blij dat je in ieder geval een interessantere opdracht hebt gekregen. Als stagiair is het maar altijd afwachten waar je mee wordt opgescheept en ik denk dat het slechter gekund had. Probeer er maar van te leren en van te genieten.
    dieje de tant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 33828

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: