de eerste week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Yara

03 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hala habibi!
Nu er 2 werkdagen opzitten werd het wel weer eens tijd voor een berichtje! Ik heb al weer veel gedaan en gezien sinds mijn laatste verslag en dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden Ik heb ook zeer zeker foto’s gemaakt maar op dit moment is het internet in huis zo langzaam dat uploaden uren zou duren voor een paar foto’s. Hopen dat het binnenkort wat sneller wordt!

Woensdag ben ik met Bart en Lynn (2 stagiaires) naar een souk geweest waar we een waterpijp van 2,5 meter hebben mogen aanschouwen (nee hij werkte niet) en zijn we daarna naar Heritage Village geweest. Dit openluchtmuseum laat zien hoe de bedoeïenen leven en hoe de mensen hier enkele tientallen jaren geleden leefden, dit leek toch verdacht veel op wat bij ons al veel langer geleden was! Dat het een openluchtmuseum was hebben we geweten….druipend van het zweet hebben we onze tour voortijdig afgebroken en zijn we met een lekker koele taxi naar een mall geweest. Daar hebben we op flink wat meters hoogte genoten van het prachtige uitzicht en een drankje.
Aangezien Lynn en Bart voor Starwood werken krijgen ze bij nagenoeg alle restaurants 50% korting. En laat Starwood nou veel hotels met heel veel restaurants hier hebben! We hebben dus heerlijk en goedkoop Mexicaans gegeten en daarna ben ik teruggegaan naar mijn hotel.

Helaas was het donderdag al weer tijd om uit te checken uit dit fijne hotel. Maar het goede nieuws was dat ik eindelijk het hotel zou zien en mijn nieuwe kamer. De ontvangst was een beetje karig omdat ze die net hadden gepland samen met een staff meeting waar iedereen b ij was. Dus na een korte rit met het personeelsbusje kwam ik dan aan bij de stagiairevilla. Ik kreeg een enorme kamer aangewezen waar tot mijn grote blijdschap niemand anders was en dit zal zo blijven tot begin oktober. En dat meisje zal maar 3 maanden blijven dus even doorzetten en dan ben ik weer alleen!

’s Avonds ben ik met Megan wat gaan eten maar voordat ik er was had ik weer eens ruzie met mijn bankrekening. Na wat goodwill van mama kon ik dan toch een taxi betalen en ook nog geld overhouden om van te eten. Vandaag hadden we niemand bij ons met een 50% kortingspasje, maar niet getreurd: hotello’s hebben overal een oplossing voor! Wij zijn naar het Starwood hotel gegaan waar een oud-hotello nu restaurantmanager is dus wederom was de 50% geregeld Het eten was overigens zo lekker dat het ook de normale prijs waard was geweest!

Vrijdag ben ik met Megan naar de goudsouk en een lokale mall geweest en zijn we daarna bij het hotel waar Megan gaat werken gaan eten. Nog steeds geen 50% pasje maar ik had wel nog een loyaltycard dus 30% was gegarandeerd. Dit was een aziatisch restaurant en de sushi was overheerlijk! Zo lekker dat we dag erna terug zijn gegaan met nog wat anderen
Maar voordat we op zaterdag gingen eten hebben we eerst nog aan het strand gelegen. Uiteraard onder een parasol maar heb zowaar flink kleur gekregen. De zee ingaan voor af te koelen heeft geen nut want het water is ongeveer 38 graden…Toen mijn hersens op het punt van koken stonden zijn we gegaan en hebben we de koelte van de mall weer opgezocht. Wat een genot die airco! ’s Avonds hebben we zoals gezegd weer lekker sushi/Thais gegeten.

Zondag was het dan eindelijk tijd om met mijn stage te beginnen! Na het tekenen van wat papieren en het inleveren van mijn visum en paspoort (die zie ik niet meer terug totdat ik naar het buitenland ga) kreeg ik mijn naambadge en werd ik naar mijn afdeling gebracht. Zo op het eerste gezicht heb ik aardige collega’s dus ik hoop dat die indruk blijft! Wel werd me na een tijdje mede gedeeld dat ik vooral marketing zou gaan doen terwijl ik de indruk had gekregen de afgelopen maanden dat ik vooral sales zou gaan doen. Ik was hier nogal teleurgesteld over want marketing is niet mijn ding en sales had ik juist enorm naar uitgekeken. Aangezien niemand echt tijd voor me had mocht ik emailadressen gaan opzoeken, een slaapverwekkend klusje als je dit 6u lang mag doen… Maar om 6u mocht ik naar huis en had ik de eerste dag overleefd!

Vandaag was mijn stagebegeleidster ziek (een goed begin is het halve werk) en werd ik bij de marketing ‘gedumpt’. De manager was enorm blij met mijn komst want ze lag achter op haar deadlines dus ze kon mijn hulp goed gebruiken. Nou dat heb ik geweten! Ik heb van 9 tot 14u meer dan 2 weken aan kranten zitten doorspitten en het internet om te kijken of het hotel ergens genoemd werd. In alle kranten samen welgeteld 1 keer dus ik voelde me niet erg nuttig maar het is erg belangrijk voor het hoofdkantoor dus het moet gedaan worden. De stapel is nu wel weggewerkt dus vanaf nu is het nog maar een paar minuten werk per dag. Daarna mocht ik nog een tijdje dozen gaan vouwen en in de lobby neerzetten zodat gasten ze kunnen vullen met goederen om aan de minderbedeelden in Abu Dhabi te geven. Een voorbeeldje: de wcjuffrouw in een mall verdient ongeveer 66 euro per maand en daar moet ze van leven! Ik ga dus maar snel een doos vullen! Om 19u was ik er wel klaar mee en ben ik naar huis gegaan. Morgen krijg ik een gesprek met de manager en zal mijn stage wat meer vorm gaan krijgen. Overigens heeft de manager van personeelszaken mij te verstaan gegeven dat ik toch echt vooral sales ga doen en maar een beetje marketing dus mijn dag kan niet meer stuk!
Daarna weer mijn portemonnee lichter gemaakt bij Ikea zodat mijn kamer wat minder wit is en wat gehaktballetjes gegeten (duhh) en nu ga ik lekker slapen.

Morgen moet ik eerst voor een medical check gaan dus ik mag (hoera!) weer bloed laten prikken en een röntgenfoto laten maken.

Dit verhaal was alleen maar zo lang omdat ik me verveelde en omdat Skype niet echt werkt door de langzame internetverbinding. Mensen met weinig tijd: sorry, volgende keer is heus korter! Liefhebbers van lange verhalen: wen er maar niet teveel aan!

xx

  • 03 September 2012 - 21:39

    Mam:

    Hala habibi.......nou zeg jij had inderdaad veel tijd. Ik gelukkig ook. Zo blijf ik tenminste ook op de hoogte.
    Jammer dat skypen zo moeizaam gaat. Je kunstwerk is in ieder geval gelukt. Je bent nog creatief ook. Alweer en verborgen talent. Jullie kamer heeft dankzij Ikea ook al een frissere look. Ziet er meteen wat gezelliger uit. Wat betreft je baan ben ik blij dat het toch Sales is geworden. Dat is jou wel toevertrouwd. En tot mijn (en waarschijnlijk nog meer jouw) verbazing is het eten er ook top. Volgens mij gaat dit en te gek half jaar worden. Zet hem op en geniet. Blijf ons maar van veel mails voorzien. Leest lekker weg. Misschien tot gauw op skype. Wil je natuurlijk ook wel weer eens live zien. Dikke knuffel van je Mam. Xx

  • 03 September 2012 - 23:22

    Anita:

    Hey yara, gezellig om zo een lang verhaal te lezen. Hapt lekker weg. Jij hebt al heel wat ondernomen. Hoop dat sales je goed gaat bevallen. Succes de komendeaanden. Gr de tamt

  • 04 September 2012 - 06:39

    Marlies:

    Hoi Yara,

    Zo te lezen bevalt het je goed in Abu Dhabi. Fijn dat je voorlopig de kamer niet hoeft te delen.
    Je hebt al veel gedaan in die korte tijd. Geniet er maar van. Een halfjaar is zo voorbij.

  • 04 September 2012 - 08:56

    Simone:

    Heey Yara!
    Wat leuk om wat je ervaringen die je al hebt meegemaakt te lezen :)
    Zo te horen heb je het er goed naar je zin! Leuke malls, lekker eten, lekker weer...klinkt er aangenaam!
    Meevaller dat je je kamer inderdaad nog even niet hoeft te delen..! Haha

    Ik kijk uit naar een volgend verhaal :)

    xxx

    Simone


  • 04 September 2012 - 10:08

    Ien:

    Heerlijk zo'n lang verslag! Mag vaker. Ik hoop dat die sales manager je inderdaad gaat helpen aan een leuke en zinvolle, boeiende en leerzame stage. Weertje is ook goed blijkbaar, als jij zelfs al kleur krijgt moet ik misschien toch eens langskomen :). Blijf vooral appen, ook daar geniet ik van. Heeft het land nog wat leuke toeristische uitstapjes te bieden (behalve de malls (ook belangrijk))? Eten is er veel lekkerder dan je had gedacht, ook lekker meegenomen (maar denk ook aan de moeite die je hebt gedaan en zo'n prachtig resultaat heeft opgeleverd). Veel vis eten dan maar. Geniet ze en laat ons mee genieten door via de digitale snelweg. x die ander tant va Gullepe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 33715

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: