Marhaban! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu Marhaban! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

Marhaban!

Blijf op de hoogte en volg Yara

28 Augustus 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Zondag was het dan eindelijk zover, mijn vlucht ging vertrekken! Na slechts 10 minuten vertraging heb ik een heerlijke vlucht van 6u en 20min gehad met restaurantwaardig eten, goede films en goede service. Ook de stoelen zaten prima want die konden heel ver naar achter, al met al geen straf dus!
Nadat ik mijn visum op had gehaald en een oogfoto had laten maken (geen idee waarom) mocht ik nog lange tijd in de rij gaan staan voor de paspoortcontrole om mijn stempeltje te halen. Daarna heb ik ruzie gemaakt met de pinautomaten waardoor nu mijn creditcard geblokkeerd is en de derde automaat pas zo vriendelijk was om mij geld te geven voor de taxi.

Het welkom in het hotel maakte dat echter allemaal goed! Bij binnenkomst was het meteen: Hello, are you miss Yara? The manager and his wife send their regards! Wauw...nadat ik alles op mijn prachtige kamer gedumpt had ben ik nog wat gaan eten in de wijnbar en daarna lekker gaan slapen. Gister ben ik naar de Abu Dhabi mall geweest maar aangezien ik mijn paspoort en visum niet bij me had kon ik geen simkaart krijgen. 's Avonds ben ik gaan eten met de manager van het hotel en zijn vrouw die deze kamer voor mij geregeld hadden. Hele aardige mensen waarvan een uit Gulpen dus kon lekker 'plat kallen'. Ook heb ik meteen wat dingetjes kunnen regelen waardoor ik nu in mooie hotels rondleidingen kan krijgen:) na veel tips, do's and don'ts kon ik een stuk wijzer gaan slapen! Vandaag ben ik naar de Marina mall geweest, de grootste mall hier (400 winkels) en heb ik wat dingetjes bij de carrefour gehaald. Sommige non-food dingen zijn dan wel weer heel goedkoop hier zoals shampoo en douchegel e.d. Helaas zijn de kleren hier niet goedkoper:( vanavond ga ik gezellig uit eten met de andere stagiaire uit mijn hotel. Ook een Limburgse, dus school: bedankt voor de goede match!

De cultuur is hier natuurlijk heel anders dan in Nederland, overal werkt superveel personeel dus je krijgt heel veel aandacht (soms op t irritante af). Uiteraard lopen veel vrouwen hier met een hoofddoek en abaya of een burka. En sommige mannen lopen met de 'arafat theedoek' om hun hoofd en een witte jurk aan. Verder zie je hier iedere nationaliteit die mogelijk is: compleet Azië is vertegenwoordigd, latino's, Amerikanen, Afrikanen en natuurlijk ook Europeanen maar die zijn tot nu toe in de minderheid volgens mij. Dat het hier warm en benauwd is hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen maar gelukkig is net voor zondag de temperatuur gedaald tot een iets aangenamere 42 graden overdag...Om 7u is t al donker maar het koelt niet af en minder vochtig wordt het ook bepaald niet. Volgende maand wordt het droger en iets koeler dus binnenkort zit er wellicht een dagje strand in!

Morgen ga ik Abu Dhabi verder verkennen met 2 andere stagiaires in Abu Dhabi en donderdag kan ik dan eindelijk naar mijn onderkomen voor de komende 6 maanden. Alhoewel het me zwaar gaat vallen om dit mooie hotel te verlaten waar ik als VIP behandeld word...

Voor de mensen die nog in contact met mij willen blijven (wie niet?):
+971 56 268 3902 is mijn telefoonnummer en mijn adres is:

Radisson Blu Hotel Yas Island
Yara Gilissen (Sales department)
Yas Plaza
Yas Island
P.O. Box 93725
Abu Dhabi
United Arab Emirates

Ik verheug me al op de enorme kaarten want dit adres past natuurlijk noooooit op een normale envelop :D

Tot snel!xx

  • 28 Augustus 2012 - 14:14

    Ien:

    wat een enthousiaste berichten. heel fijn om te horen. zo te lezen klikt het ook met Monique en echtgenoot, waar die oom van jou niet goed voor is. nog een dagje genieten en dan an die arbeit. ik hoop dat dat ook zo'n enthousiast verhaal oplevert. Succes en geniet ze.

  • 28 Augustus 2012 - 18:57

    Anita:

    Hoi yara, leuk te horen dat het je al zo goed bevalt. Ik snap die klik met Monique wel, ze is tenslotte van gulpen.Ijn altijd gezellige lui. Geniet nog maar eventjes van je vrije tijd, want de tijd van werken breekt aan. Op naar je volgende bericht. Ben benieuwd. Voorzichtig en groetekes van de botterweckskes

  • 28 Augustus 2012 - 19:22

    Carla:

    Hoi Yara,

    Gelukkig goed aangekomen en nu al alles naar wens. Ik hoop dat je een leuke stage krijgt en verheug me al op de leuke verhalen.

  • 28 Augustus 2012 - 19:45

    Indy :

    hoi yara leuk dat je het naar je zin hebt daar in abu dhabi ik heb de fotos ook gezien van het vliegtuig ik zal je zeeker een kaartje stuuren naar abu dhabi hier is het kwart voor 8 in nederland lekker daar aan het strand zeeker heerlijk daar zal het wel lekker zonnig zijn in abu dhabi we skype nog wel he dan kunnen we weer effe bij kletsen ik ga nu andere dingen doen groetjes indy tot skype

  • 28 Augustus 2012 - 23:25

    Mam E:

    Hee meid.....wat ben ik blij dat ik alleen maar goede dingen hoor. Dat belooft veel goeds. Hou vast die positiviteit. Lief dat Monique zich om jou bekommert. Geniet van alle dingen die op het moment op je pad komen en maak er een te gekke tijd van met alle stagiaires. Toi toi toi op je stage. Over een half jaar staat er een trotse moeder naast je met een smile van oor tot oor. Doei foei.

  • 29 Augustus 2012 - 14:34

    Indy:

    hoi yara en hoe is het daar in abu dhabi heb je ook al fotos van de kamer ge maakt moet je ze wel op facbook zetten he tot skype doei doei lief nichtje groetjes uit warm gulpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 33820

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: