cash betalen is zoooo 2001! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu cash betalen is zoooo 2001! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

cash betalen is zoooo 2001!

Blijf op de hoogte en volg Yara

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, Boston

Aangezien het weer als vanouds druk is op mijn werk, zal ik jullie weer eens verblijden met een nieuw verslag. Niet dat er veel spannends is gebeurd maar dan weten jullie in ieder geval dat ik nog leef :)

Allereerst wat goed nieuwsitems: ik sta sinds 2 weken geheel alleen achter de receptie in de avond en dit betekent dat er 1, hooguit 2 andere medewerkers in t hotel zijn (voor de housekeeping en onderhoud) en ik dus zo'n beetje de baas ben (klinkt ruiger dan het is). Dit betekent vooral veel niets doen (lees: veel boeken lezen) en rustig alles leren. Het andere goede nieuws is dat ik een 9 heb gehaald voor mijn LOI cursus die ik er een maandje voor vertrek doorheen heb gejaagd :) nu nog het huiswerk inleveren en dan het diploma in ontvangst nemen. In Amerika ga ik ook her en der wat cursussen volgen, sommige gratis, andere tegen een klein prijsje. Zo zal ik binnenkort een cursus gaan volgen om gecertificeerd supervisor in de hospitality te worden, met de bedoeling die titel hier in het hotel ook snel te krijgen.

Het weer is de laatste weken erg goed op de dagen dat ik werk en erg slecht op de dagen dat ik vrij ben helaas...maar koud is t gelukkig zelden dus een paraplu en geen jas voldoen prima.

Administratief is nu bijna alles geregeld, ik krijg binnenkort een Amerikaans ID zodat ik niet voor iedere kleinigheid mijn paspoort met visum hoef mee te slepen. Ik ben binnen een week alweer van bank gewisseld maar ook dat is nu zo goed als geregeld en mijn huurcontract is ondertussen ook getekend. Nu nog een loonsverhoging en ik ben gelukkig haha.

Verder ben ik een weekendje naar Cape Cod geweest, het scheveningen van Massachusetts zeg maar... heel goedkoop Marriott hotel kunnen boeken en genoten van de zon en het overdadig aanwezige seafood. Gister zijn we op een zogeten Ducktour geweest, toeristattractie nr 1 hier in Boston waarbij je met een W.O. II voertuig zowel door de rivier als over de weg de hoogtepunten van Boston te zien krijgt. Deze tour liet goed zien dat Boston een mooie en vooral historische stad is. Ook ben ik laatst naar Harvard geweest, toch wel de beste universiteit ter wereld. Die campus was in een woord prachtig en als ik ooit de loterij winnen, zal een studie daar zeker tot mijn dromen behoren!

De titel refereert naar het betalen hier in Amerika: overal maar dan ook echt overal betaalt iedereen met een pasje, voornamelijk creditcards. Zelfs een koekje in een kraampje op straat wordt betaald met een pasje. Contant geld lijkt een zeldzaamheid te worden en wordt volgens mij vooral gebruikt voor wasserettes en parkeerautomaten. Je pincode invoeren is uiteraard ook ouderwets hier dus dat hoeft alleen bij hoge bedragen of bepaalde winkels. was mijn pincode daardoor al snel bijna vergeten. Daarentegen kennen ze hier wel nog het prehistorische begrip cheques. Veel dingen worden nog betaald met cheques en er zijn overal pinautomaten die je cheque meteen op de bank kunnen storten. Ik ben niet van plan ze te gaan gebruiken, weet niet eens hoe die dingen werken haha. Ga er wel een paar krijgen dus cashen ga ik ze uiteraard wel!

Voor nu was het dat wel weer en zal ik jullie niet langer vervelen met mijn geneuzel!
Bye!

  • 20 Juni 2013 - 20:59

    Ien:

    Op deze manier mag je altijd neuzelen. Is gezellig. Alleen maar goede berichten dat horen we graag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 33811

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: