I'm alive! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu I'm alive! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

I'm alive!

Blijf op de hoogte en volg Yara

15 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Allereerst mijn welgemeende excuses voor dit late bericht! Maar geen nieuws is wederom goed nieuws, met andere woorden: ik leef nog! En in de tussentijd heb ik veel meegemaakt dus ga er maar eens even goed voor zitten (of begin er niet aan) want dit wordt een lang verhaal :)

First things first, ik ben verhuisd! Na een paar maanden kwam ik erachter dat ik toch niet helemaal happy was in mijn kamer en dat ik toch graag wat meer contact wilde met huisgenoten, liefst andere meiden. Na wat een eindeloze zoektocht leek vol oude, vieze huizen en af en toe een teleurstelling, vond ik dan toch een prachtige kamer net buiten Boston. En dat terwijl ik die bezichtiging eigenlijk had willen afzeggen...Nu woon ik in een waar paleisje met 2 (binnenkort 3) andere leuke meiden waarin alles gloednieuw, gemeubileerd en geverfd is. Mijn kamer is ruim en zonnig en nog goedkoper dan mn vorige kamer ook! Ik voel me zelfs zo thuis dat ik af en toe kook, en dat wil wat zeggen... de buurt is erg veilig en de afstand naar de metro is goed te doen. De bus recht voor de deur gaat niet bijster vaak maar brengt je wel naar belangrijke winkels dus ideaal! Eindelijk zijn de tafel en stoelen ook gearriveerd dus deze week zullen de foto's volgen op Facebook. Geduld is een schone zaak mam...

Verder ben ik 3 dagen naar New York geweest en dat was natuurlijk een hele ervaring. Mijn eerste indruk was: wat een drukte en wat veel mensen! Nadat ik mijn tas ergens gedropt had (zon plek is erg moeilijk te vinden na de aanslagen van 11 september) maar meteen koers gezet naar Broadway en Times Square om te kijken of ik nog ergens een goedkoop musicalkaartje op de kop kon tikken. Dat is overigens helaas niet meer geluk (mijn budget was beperkt en ik was ook nog kieskeurig) maar de volgende keer boek ik op tijd! Mezelf maar lekker toeristisch op de foto gezet op de trap op Times Square en wat gaan winkelen. Net als in Londen was hier een enorme M&M winkel, altijd leuk om even rond te drentelen. Meteen het verschil tussen NY en Boston: in NY waren de openingstijden tenminste fatsoenlijk en kon je tot 1u snachts winkelen :)

Na wat rondlopen en fotos maken maar met de trein naar mijn slaapadres gegaan. Het was ver van de stad af maar wel gratis dus niks te klagen! Prima bed en leuke mensen maar dat kan ook niet anders met oud-hotellos! De dag erna had ik een tour geboekt door Rockefeller Center wat erg interessant was en ben ik daarna naar boven gegaan, Top of the Rock. Van hieruit een prachtig uitzicht gehad over de stad New York en het Empire State Building (hier kon je ook omhoog maar was stuk duurder en de rij stuk langer). Aangezien ik het dwaze idee heb opgevat om alle Ivy League universiteiten te bezoeken ben ik maar meteen naar Columbia University geweest (die van Gossip Girl ja), schitterende universiteit! Helaas zit daar studeren er niet in tenzij iemand de lotto wint...

's Avonds lekker gaan eten in een ronddraaiend restaurant van Marriott op Times Square, helaas blokkeerden alle wolkenkrabbers het uitzicht haha...

De dag erna was alweer mijn laatste dag en die heb ik doorgebracht op een boot die mij in 3u rond het eiland Manhattan bracht zodat ik eindelijk het vrijheidsbeeld kon zien! De rest van de tocht was vrij saai, moest mn best doen om niet in slaap te vallen. Daarna weer met de bus naar huis en de volgende ochtend om 7u weer gaan werken zzzzzzz

30 augustus kon ik eindelijk mijn verjaardagskado innen, met Emelie naar een concert van Emeli Sande. Sinds ik daar de cd van hoorde was ik helemaal fan en dat ze heeft ze helemaal waargemaakt! Ze kon waanzinnig live zingen en we hadden een goede plek in de zaal, oprecht een TOP kado!

Verder gaat het op mn werk zn gangetje. Draai nog steeds vooral de avonddiensten, erg prettig voor een langslaper zoals ik! Volgende week heb ik, na 4 maanden, mijn 3 maanden evaluatie. Maar mijn manager zei al dat ik t goed deed dus ik hoef niks te vrezen :)

Op de (lange termijn) planning staan nog tripjes naar Washington en Miami om andere (oud) hotellos op te zoeken die eenzelfde programma doen als ik in diverse hotels. Uiteraard staat een return tripje naar New York ook nog op de planning zodat ik de 11 september memorials kan bekijken en de gewenste musical(s). Zuinig leven en goed sparen wordt het devies dus de komende maanden!

Mijn shift loopt ten einde dus dit verhaal ook. Zometeen lekker naar huis om wat series te kijken en wat te studeren (ik kan het niet afleren) en morgen weer same shift, different day zoals vele oudhotello's hun baan beschrijven :)

Voor iedereen die kaarten, pakketjes, post, posters, postduiven, flessenpost en ander leuks wil sturen:
Yara Gilissen
226 Clifton Street, Unit 6
Malden, MA 02148
United States of America

Byebye en tot snel!

  • 16 September 2013 - 02:41

    Mam:

    Hoi meid....wat een verslag zeg. En dat om half drie 's nachts lezen. Ben heel benieuwd naar de foto's nu je kamer helemaal op orde is. Het is fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Maakt het gemis om jou wat minder. Blijf vooral genieten van je werk, collega's en cultuur. Het reizen zit je echt in het bloed. Ga gauw mijn ogen dicht doen. Verheug me al op je volgende verslag. Xxx Mam

  • 16 September 2013 - 06:57

    Marlies:

    Hallo Yara, Wij hebben lang moeten wachten op je verslag. Maar zo te lezen heb je weer van alles ondernomen en bevalt het je wel in Boston. Gelukkig heb je nu een fijne kamer gevonden.
    Geniet er maar van.


  • 16 September 2013 - 08:40

    Naomi:

    Nou wat een belevenis. Leuk verhaal. Echt knap! Wordt jaloers als ik dat zo allemaal lees!
    Geniet ervan! Gr. Naomi

  • 16 September 2013 - 17:43

    Anita:

    Nou yara, jij bent ijverig. niet alleen met werken, maar ook met tripjes en verhalen schrijven. Altijd leuk om te lezen. Fijn. Dat je het goed naar je zin hebt. Gr en knuf van de tamt

  • 02 November 2013 - 10:34

    Indy:

    Hallo yara

    Wij hebben lang moeten wachten op je verslag

    Maar zo te lezen heb je weer vanalles ondernomen.

    En bevalt het je wel in Boston .

    Gelukkig heb je nu een andere Kamer gevonden .

    Ben heel benieuwd Naar de fotos van de Kamer nu je Kamer helemaal op orde is .

    Fijn om te Horen dat je het zo Naar je zin hebt
    Blijf vooral genieten van je werk collegas en cultuur.

    Verheug me al op je volgende verslag.
    Echt knap dat je zo een Lang verhaal schrijft .
    Altijd leuk om te lezen

    Groetjes uit gulpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 33837

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: