3 maanden verwaarlozing - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu 3 maanden verwaarlozing - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

3 maanden verwaarlozing

Blijf op de hoogte en volg Yara

20 December 2013 | Verenigde Staten, Boston

Oeps, al 3 maanden niks van me laten horen! Ik schaam me diep...

Er is overigens niets wereldschokkends gebeurd in de tussentijd dus veel hebben jullie niet gemist! In de afgelopen heb ik vooral veel gewerkt en afgezien van wat shopmiddagen vrij weinig andere dingen gedaan. Boston is een dure stad en mijn salaris is helaas niet toereikend voor alle wilde plannen die ik heb. Maar niks te klagen, een dagje thuisblijven met een tijdschrift, kopje thee en puzzel is ook lekker!

Het echt memorabele moment was toch wel Black Friday, oftewel de vrijdag na Thanksgiving. Veel winkels gaan dan om middernacht (of in New York zelfs al om 8u savonds) weer open met gigantische kortingen. Wij Nederlanders moesten dit natuurlijk meemaken dus zo gezegd zo gedaan. Hotel geboekt (de taxi naar huis was duurder), oude kleren aan en klaar voor de strijd! Met in ons achterhoofd de horror youtube filmpjes waarop mensen met elkaar vechten om een Xbox of Wii spelletje en waarbij soms zelfs doden vallen om een parkeerplaats (geen grap!) waren we er mentaal helemaal op voorbereid. Bij het winkelcentrum aangekomen bleek het met de drukte erg mee te vallen en waren we zo ongeveer de enige blanken. De kortingen in sommige winkels zoals Victoria's Secret vielen erg tegen, andere winkels gaven 50% of 60% korting op ALLES. Daar hebben we natuurlijk de grootste slag geslagen en opeens kun je voor 100$ veel kopen...helaas mn winterlaarzen wel zonder extra korting gekocht maar mag er niet over klagen.

Ondertussen is er al 2x een pak sneeuw gevallen hier. Het kwam extra vroeg dit jaar, ze zullen hier wel hebben geweten hoe dol ik ben op kou en sneeuw....Op dit moment komt de temperatuur weer boven 0 en hoeven we geen witte kerst te verwachten, afgezien van alle hopen sneeuw die zijn weggeschoven en tegen die tijd nog niet gesmolten zijn.

Op mijn werk heb ik ondertussen diverse extra taken gekregen waardoor het werk wat afwisselender en interessanter wordt. Helaas is het laagseizoen nu wel echt begonnen dus de avonden kunnen erg lang duren. Gelukkig heb ik nog een paar duizend boeken die me er doorheen kunnen helpen! Volgende week heb ik een examen om 'certified hospitality supervisor' te worden en ik hoop dat dit samenvalt met de promotie tot supervisor in het hotel.

Een van de extra taken is het organizeren van het kerstfeest voor het personeel. Waar ik in de voorgaande jaren heb meegewerkt aan dergelijke feesten voor een paar honderd mensen is een feestje voor 40 man toch wel iets anders en is het budget ook bepaald niet hetzelfde. Vrijdag gaat het plaatsvinden en naast dat we lootjes hebben getrokken wordt er ook een loterij gehouden waarbij overnachtingen in diverse hotels te winnen zijn. Als dank voor alle moeite mocht ik alvast een overnachting uitzoeken dus ik heb maar meteen de leukste gekozen: 2 nachten inclusief ontbijt in het gloednieuwe Marriott in Quebec. Dus Canada, ik kom eraan!

Verder staat mijn verlanglijst qua reisjes nog aardig vol: Miami, Niagara Falls, Washington, Providence en nog veel meer. Hopelijk gaat er in 2014 wat van komen en kan ik nog wat zien van dit immense land.

Volgende week is het alweer kerst en alhoewel ik toch echt had gezworen dit jaar thuis te zijn is het toch weer niet gelukt...kerstavond heb ik vrij en ik had eigenlijk ook 1e kerstdag vrij maar dat is helaas alweer veranderd. Werken in de hotelindustrie heeft zo z'n nadelen maar het is niet anders. Na kerst ga ik de outlet mall maar eens onveilig maken want het schijnt dat de deals dan nog beter zijn dan op black friday. En ik kan nog wel een paar warme laarzen gebruiken. Na 3 jaar geen winter helaas toch een hele wintergarderobe moeten aanschaffen...

De kaartenwand heeft nog wat lege plekken dus iemand die zich geroepen voelt om een (kerst) kaart te sturen is van harte uitgenodigd!

Liefs,
Yara

  • 20 December 2013 - 09:19

    Marlies Peters:

    Eindelijk weer eens een reisverslag. Inderdaad lang niets meer gehoord. Wij wensen je fijne feestdagen en een gelukkig 2014. Hopelijk kun je volgend jaar de reisjes, die op je verlanglijstje staan, maken.

  • 20 December 2013 - 18:16

    Ien:

    Je verlanglijstje naar nieuwe bestemmingen slinkt niet, maar groeit alleen maar, haha.
    In wat voor Hotel heb jij overnacht in new york? Is dat voor herhaling vatbaar?
    Ik wens je ook langs deze weg toch een gezellige kerst met een vruchtbare loterij. Groetjes en dikke kus. Ien

  • 21 December 2013 - 00:59

    Mam:

    Jij zult de hitte van Aruba en Abu Dhabi geheid missen. Kou is niet jouw ding. Maar er komt vast een job in een warm land. Nu maar effe genieten van wat de States te bieden hebben. Hopelijk kun je wat wegstrepen van je verlanglijstje. Zal je enorm missen met Kerst...maar ik ga er vanuit dat je er volgend jaar weer bij bent. Maak er een paar leuke dagen van ondanks dat je moet werken. Love you girl. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 2164
Totaal aantal bezoekers 33835

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: