Eerste werkdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Yara Gilissen - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: yaraoparuba

Blijf op de hoogte en volg Yara

01 September 2010 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi!
Alweer een tijdje geleden maar eerlijk gezegd viel dr niet veel te vertellen. Heb voornamelijk aan het zwembad (soms strand) gelegen en boekjes gelezen enzo, het was veel te heet om veel te doen (orkaan Earl heeft de wind tijdelijk meegenomen) en iedereen was al aan het werk zo ongeveer. Maar vandaag mocht ook ik eindelijk beginnen. Ik stond ingeroosted voor reserveringsbureau om 10.00. Ik braaf op tijd daar natuurlijk maar het is en blijft aruba: niemand daar wist dat ik kwam en ze hadden ook eigenlijk geen plek voor me want dr was al een stagiaire. Goed begin van de dag! De service express had ook geen plek voor me maar gelukkig wilde de Front Desk me wel hebben, hoera! Toen werd ik voorgesteld aan de front desk manager Carlos (man met als passie body building) en die ging drna op zn gemak een gezellig praatje houden met een van zn medewerkers terwijl ik daar maar wat stond. Maar na 10minuten mocht ik achter een computer gaan zitten waar ik vervolgens 5 uur achter heb gezeten (met uitzondering van een half uur pauze met smerig eten) om vanalles te leren over het systeem en in- en uitchecken etc. Na 5 uur vierkante ogen en zo gaar als wat maar wel n hoop geleerd. Daarna mocht ik gaan meekijken met iemand aan de front desk maar helaas was het vandaag niet druk zodat ik er weinig van kon leren. Maar zaterdag sta ik weer Front Desk en dan is het heel druk dus ik verwacht dat ik dan meer kan leren en hopelijk ook meer kan doen. Vrijdag ga ik een nieuwe poging wagen bij reserveringen en dan zondag en maandag service express (daar kun je als gast heen bellen en alles vragen en bestellen wat je wilt zo ongeveer) waarna op dinsdag het echte werk gaat beginnen: de housekeeping. Het is de bedoeling dat ik daar 5 maanden ga werken al supervisor maar ik hoop nog wat te kunnen regelen zodat ik ook nog front desk kan staan 2 maanden ofzo. Voor de oplettende kijker: inderdaad heb morgen alweer vrij na 1 dag. Donderdag is voorlopig mijn vaste vrije dag. Dus dat wordt wat poetsen, wat wassen en weer niksdoen aan het zwembad denk ik.
Tot snel!
Ayo!

  • 02 September 2010 - 05:28

    Simone:

    Beste Yara,

    Goed te horen dat je lekker aan t genieten bent in aruba. Wat betreft de stage gaat dat volgens mij ook helemaal goed komen, na wat kleinde dingen die erbij horen. Ik heb eindelijk mijn rijbewijs gehaad. Ik was zoooo blij!! ik kan het as woensdag ophalen bij de gemeente. Voor de rest heb ik al bijna 1 week stage erop zitten. Het is een leuke afdeling met gezellige collega's. Tot nu toe ben ik voornamelijk bezig geweest met het inlezen in de organisatie/ afdeling en heb ik kennis gemaakt met iedereen. De opdracht moet ik nog exact te horen krijgen. Deze komt waarschijnlijk vrijdag aan bod in het 1ste voortgangsgesprekje.
    Geniet lekker van je vrije dag. Ik zal er niet teveel aan denken, want dan wordt ik jaloers:P en ik ben beniewud naar je volgende verslag!

  • 02 September 2010 - 06:17

    Ien:

    Hoi Yara,
    Zo te lezen ben je weer aan het regelen geslagen, dus met die stage aan de front desk gaat het wel goed komen. ik hoop dat je inderdaad de gelegenheid krijgt om veel te leren. Maar mensen kennis en een andere cultuur leer je sowieso al kennen. Gelukkig hebben jullie geen last gehad van Earl (behalve dat hij de wind heeft meegenomen). Donderdag wordt weer een zware dag:) Veel plezier.

  • 02 September 2010 - 08:50

    Indy :

    hoi yara hoe was de eerste werk dag in aruba ik zag dat je niks te doen had en bevalt het je met werken maar ik ben er weer vandoor doei groetjes uit gulpe n

  • 02 September 2010 - 15:22

    Anita:

    Hoi Yara,

    Nu begint het echte werk pas. Je zult het nog wel druk genoeg krijgen en zul je blij zijn dat je op donderdag vrij hebt. Voor ons begint het gewone leven ook bijna weer, nog een paar daagjes vrij en dan weer an die arbeid en de kids naar school. Wij wensen jouw het allerbeste en het is leuk om je verslagen te lezen.

    Groetjes de botterweckskes

  • 02 September 2010 - 21:14

    Pap Wendy En Senna:

    Hoi Sjat, Goed weer van je te horen. Hebben net een webcam besteld bij bol.com, hoop deze volgende week te kunnen installeren. en dan live contact te hebben. hou je goed! xxx

  • 03 September 2010 - 05:24

    Marlies:

    Hoi Yara,

    zo te lezen bevalt het wel goed in Aruba. Wij missen de lekkere kaas die je zo vaak op vrijdag voor ons mee nam van de markt. Wij wensen je verder het allerbeste en een leuke tijd in Aruba.

    Groetjes fam. Peters

  • 05 September 2010 - 08:49

    Indy :

    hoi yara hebben jullie vandaag regen en zon wij hebben aleen maar zon hier word het nog veel warmer tot volgend jaar hoop dat het je goed bevalt het werken hopelijk doe je vee leren voor front desk veel plezier nog en doe goed je werk doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Laatste verslag uit Aruba

13 December 2010

I´m in Miami bitch!

08 December 2010

goede tijden, slechte tijden

01 November 2010

Update vanuit een regenachtig Aruba

04 Oktober 2010

werken, Curacao, werken, vrij (deel 2)
Yara

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 33830

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 01 December 2014

The American dream!

26 Augustus 2012 - 07 Maart 2013

Abu Dhabi

23 Augustus 2011 - 31 Januari 2012

Studeren in Barcelona!

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: